Tervetuloa! Ottaaksesi kaikki ominaisuudet käyttöön ole hyvä ja Kirjaudu tai Rekisteröidy.

Huomautus

Icon
Error

Maick
#1 Lähetetty : ke, heinä 15 2009 22:15:54(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 46

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Mitä mieltä porukka on kyseisestä vieheestä? Itse tänään hommasin huomattuani vieheen kaupassa. Oranssi väriltään. Lähellä oli yksi hauki jäädä koukkuun läheisellä lammella, mutta veden sameus kai haittasi sen näkyvyyttä kun niin komeasti ohi syöksyi :D Erittäinkin hidas uintinen ja heittäminenkin sillä sujuu, kunhan uistin vain on märkä jolloin se painaa 21 g.
Sponsori
meitsi
#2 Lähetetty : su, heinä 26 2009 20:48:14(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 46

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Itse ostin kyseisen uistimen kun olin saanut 5.4 kiloisen hauen ja nähnyt sen mahassa olevan vesimyyrän. olen heitelyt "hairy killerillä" useita kertoja niin joella kuin järvelläkin, tosin ilma minkäänlaista saalista.. jospa tulevaisuudessa vaikka onnistaisi!
Henkka
#3 Lähetetty : pe, elo 28 2009 13:01:50(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 46

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Ilmoitelkaa jos tulee jotain saalista, katselin itse kyseistä tuotetta eilen kaupassa (hinta 10,90€) mutta jäi ostamatta, muistelin kanssa lukeneeni juuri jostakin erä-lehdestä tämän kyseisen vempulan hehkutusta.

Pistäkää viestiä millä värillä tulee ja minkälaisesasta vesistöstä (veden sameus?). Malleja näkyi kaupassa neljää eri sorttia, puna-musta, harmaa-musta ja muutama muukin.
Arska96
#4 Lähetetty : la, syys 19 2009 23:52:10(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 46

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Ostin itse kyseisen vieheen luettuani artikkelin hauenkalastuksesta heittoperhoilla. Houkuttelevan näköinen "karvapallo", eiköhän sillä tulevaisuudessa jokunen pulikka ylös saada.
jänkäkoira
#5 Lähetetty : ke, syys 30 2009 02:58:55(UTC)
jänkäkoira

Taso: Jäsen

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 16.8.2009(UTC)
Viestejä: 12

Pari seuraavaa viikonloppua tulee enemmän tai vähemmän kokeiltua kyseistä karvahärpäkettä. Lähinnä epäilyttää vieheen kesto haukien hampaissa. Jos kovaa kyytiä tulee niin enpä usko että kovin pitkäikäisiä on?!
Hankin oranssin,musta-keltaisen ja valko-punaisen. Oli motonetissä jotain 9,80eur/kpl.
kalavale
#6 Lähetetty : pe, loka 9 2009 03:48:30(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 46

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Syyskuussa tuli käytettyä humusvedessä ja musta-punainen oli silloin toimivin varsinkin pienissä lammissa. Oli helppo uittaa kasvuston seassa ja tärpit olivat näyttäviä lämpimässä vedessä (monet iskuista jäikin tärpeiksi).
Yksi Killeri mennyt rikki (putki poikki). En tiedä, että menikö hauen käsittelyssä vai nyrkissä puristaessa, kun kuivasin sen.
U.K.
uistin uuno
#7 Lähetetty : su, loka 11 2009 14:23:47(UTC)
uistin uuno


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 21.3.2008(UTC)
Viestejä: 166

Itse tuli ostettua oranssinvärinen yksilö, en ole sillä vielä mitään saanut. Onko vinkkejä, mihin vuorokauden aikaan ja millaisessa säässä oranssi toimii?
jänkäkoira
#8 Lähetetty : ti, loka 13 2009 18:28:39(UTC)
jänkäkoira

Taso: Jäsen

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 16.8.2009(UTC)
Viestejä: 12

nyt syksyllä kirkkaalla ilmalla kokeiltu koko valoisa aika n. 9*C merivedessä(oranssi,kelta-musta,puna-valko) eikä mitään toimintaa! Tosin oli muillakin samassa veneessä aika hiljaista. uskon kuitenkin tuotteeseen kunhan vaan kaikki palaset on kohillaan!
Arska96
#9 Lähetetty : pe, loka 23 2009 22:55:37(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 46

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
"Karvatussu" osoittautui nimensä veroiseksi hauen tappajaksi. Viikon aikana reilusti yli kymmenen pulikkaa rannalle, ja eilen kaiken kukkuraksi 10:nen minuutin väsytyksen jälkeen arviolta 7-8kg hauki rannassa irti. Tänään kuitenkin menetetyn "Isomuksen" korvasi 4kg kala. Viehe ansaitsi muutamassa päivässä asemansa haukiviehearsenaalin ykkösvieheisiin. Meni kymmenen euroa erittäin hyvään sijoitukseen.
jänkäkoira
#10 Lähetetty : ti, loka 27 2009 14:52:31(UTC)
jänkäkoira

Taso: Jäsen

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 16.8.2009(UTC)
Viestejä: 12

Minkäköhänlaisella kelaustekniikalla lähit karvapersettä uittamaan??
Minkäs värinen killeri oli paras?

Ite pitäis mennä viikonloppuna emäsalon suuntaan kokeilemaan apajia. Oon laittanut noihin karvaperseisiin hiukkasen lisää painoa jotta sais ne paremmin uimaan ja kastumaan nopeammin.
Arska96
#11 Lähetetty : ti, loka 27 2009 23:13:26(UTC)
Arska96

Taso: Jäsen

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 23.10.2009(UTC)
Viestejä: 10

Itse olen saanut "tussun" uimaan hyvin nykäys, -kelaus toistotaktiikalla.
Paras killeri on tähän asti ollut Hot Orange eli täysin oranssi "karvaperse".
Omistan myös punamustan mutta sillä en ole saanut mitään.
PS. jänkäkoira mietit vieheen kestävyyttä ja sen verran kovaa kyytiä on oma killerini saanut, että jouduin ihmettelemään sen kestävyyttä, vain muutama naarmu vieheen epoksipäässä ja runkolanka hiukan vinossa mutta muuten aivan ehjä.
Börje
#12 Lähetetty : su, marras 1 2009 22:23:22(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 46

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Ostin kyseisen viheen ja kastelin sen ohjeen mukaan kunnolla. Ekat kymmenen heittoa se tuli täysin pintaa pitkin. Sen jälkeen se alkoi pysäytysten välissä uppoamaan todella hitaasti, mutta muutamalla kammen pyöräytyksellä palasi taas pintaan. Uinti oli käytänössä kohti pintaa ja suoraan kohti pohjaa. Nykäykset eivät tuotaneet mitään uutta liikkeeseen, pyrstökään ei kunnolla heilunut.

Paketissa mainitaan loistava pyörivä liike pysäytys-kelaustekniikalla, muta tätä en lainkaan havainnut.

Ohjeita, vinkkejä? Onhan se hienoa kun hauki ottaa pinnasta, mutta tällä uinnilla en paljoa tule luottoa antamaan, jos heti ei kala ole syönnillä.
Arska96
#13 Lähetetty : ma, marras 2 2009 20:44:49(UTC)
Arska96

Taso: Jäsen

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 23.10.2009(UTC)
Viestejä: 10

Kastelet vaan paremmin ja jos haluut voit lisätä koukun eteen auttaa heittämistä ja uppoamista.
jänkäkoira
#14 Lähetetty : ke, marras 4 2009 05:14:16(UTC)
jänkäkoira

Taso: Jäsen

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 16.8.2009(UTC)
Viestejä: 12

Joo tosissaan kannattaa painottaa joko koukulla tai haulipainolla esimerkiksi. Tosi hyvän näköistä uintia oon ite saanu aikaseks kunhan vaan on saanut uppoomaan ja märäks ton "karvatussun". Tosin ei oo luupäille kelvannu!
Tän vuoden reissut luultavasti takanapäin ja saldo näyttää killereille nollaa.
Noh...ehkäpä vika on alastajassa :)
Arska96
#15 Lähetetty : ke, marras 4 2009 21:05:33(UTC)
Arska96

Taso: Jäsen

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 23.10.2009(UTC)
Viestejä: 10

Jos ois painotettu tasapinoon ni toimiskohan pilkkiessä?
uistin uuno
#16 Lähetetty : su, marras 22 2009 19:23:02(UTC)
uistin uuno


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 21.3.2008(UTC)
Viestejä: 166

voishan se toimiakkin... pitääpä käydä koklaamassa...

Mätäjoki rules!
kalastaja
#17 Lähetetty : su, kesä 13 2010 21:29:53(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 46

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Olen itse ostanut kyseisen uistimen Halpa-Hallista ja olen saanut sillä kolme haukea.. Vesistö on ollut virtaava ja aika sakeaa vettä.. Hyvä uistin suosittelen..
Marko Korhonen
#18 Lähetetty : pe, touko 6 2011 22:32:00(UTC)
Marko Korhonen


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered, Administrators
Liittynyt: 19.12.2006(UTC)
Viestejä: 395
Paikka: Suomi

Kiitokset: 3 times
Kannattaa hieman harkita nimimerkkiään. Muuten asiallinen viesti pääsi pois harkitsemattoman nimimerkin vuoksi.

[signature]Marko Korhonen
toimitussihteeri/Erä[/signature]
Marko Korhonen
tuottaja
Erä
Rss-syöte 
Käyttäjät lukemassa tätä aihetta
Vieras
Siirry alueelle  
Et voi aloittaa uutta aihetta tällä alueella.
Et voi voi vastata viesteihin tällä alueella.
Et voi poistaa omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi muokata omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi aloittaa äänestystä tällä alueella.
Et voi äänestää äänestyksissä tällä alueella.