Tervetuloa! Ottaaksesi kaikki ominaisuudet käyttöön ole hyvä ja Kirjaudu tai Rekisteröidy.

Huomautus

Icon
Error

2 Sivut12>
janozik
#1 Lähetetty : la, marras 22 2008 14:30:39(UTC)
janozik


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 2.12.2007(UTC)
Viestejä: 193

Noniin tässä ois. Elikkä minkälaisia kokemuksia teillä on näistä kiikari merkeistä. Meoptassa on KUULEMMA parempi hämärä suorituskyky. Runko teräksestä alumiinin sijaan? Kiikari tulee linnustukseen ja kytikselle. Jonkun tämmösen 3-12x50/56 valopisteellä! Vaihtoehtosesti laitan kiinteä suurennoksisen.

docter:
http://www.villenkello.f...amp;id=1609&show=all

meopta:
http://www.villenkello.f...amp;id=2993&show=all
Sponsori
gfh
#2 Lähetetty : la, marras 22 2008 14:37:34(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 57

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Elä osta sikaa säkissä, mene liikkeeseen ja pistä molemmat vierekkäin. Sitte jos ei kuvan kirkkaudessa jne ole eroja niin osta halvempi.. ;)
janozik
#3 Lähetetty : la, marras 22 2008 15:16:48(UTC)
janozik


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 2.12.2007(UTC)
Viestejä: 193

tiedustelua vain. noniin keskustelua!
lohensoutajat
#4 Lähetetty : la, marras 22 2008 15:44:24(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 57

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Kanneskelin pari vuotta hirvijahtissa Docterin 2,5-10x48 lasia. Hyvä optiikka ja hämärällä erittäin hyvä, miinusta naksut ei ole kovin tarkkoja voi vaihdella 100m:llä 1naksu taulussa 1-3cm.
Tarkka kiikari muuten, ammuin kaikkiaan 5 hirveä tuo lasi Sako 85 338 WM:n päällä

Nyt Sako 6,5x55SE ja Meoptan R1 3-12x56 pällä.
Hämärässä aavistuksen verran parempi kuin Docter ja naksut kellon on tarkkoja, miinusta hieman painavahko 668g.
Yksi hirvi kaadettu vaikeissa oloissa 200m.
Mielestäni hyvä lasi ja parempi kuin Docter jos ei kammoa painoa.
janozik
#5 Lähetetty : la, marras 22 2008 16:32:20(UTC)
janozik


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 2.12.2007(UTC)
Viestejä: 193

Kiitokset, lohensoutajat. Pitää käydä kauppiaalla kokeilemassa. tiä vaikka löytys molempia hyllystä.
metsästäjü-
#6 Lähetetty : su, marras 23 2008 14:31:36(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 57

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Täytyisi itsekin ostaa uusi kiikari, lähinnä peura,hirvi ja kytisjahtiin...
Jossain näin arvostelun jossa meoptaa oli rankattu paremmaksi kuin docteri
docter
#7 Lähetetty : su, marras 23 2008 19:03:12(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 57

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
minulla oli verrattavana docter ja meopta. näistä valitsin docterin. meopta oli raskaampi ja piste keskellä oli jo turhan suuri. molemmilla näki hämärässä hyvin vaikka ei mitään 56mm kiikareita olleet. lisäksi docterissa oli parempi takuu.
janozik
#8 Lähetetty : su, marras 23 2008 21:33:03(UTC)
janozik


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 2.12.2007(UTC)
Viestejä: 193

Erälehessä oli joku aika sitten kiikareista. en muista oliko siinä meoptasta tai docterista juttua. ei ole se välilehtinen tallessa enää.
lohensoutajat
#9 Lähetetty : ma, marras 24 2008 17:29:24(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 57

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Oli metsästäjä lehdessä, missä meopta pärjäsi testin mukaan hyvin.
Jarski
#10 Lähetetty : ke, marras 26 2008 15:23:59(UTC)
Jarski


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 30.10.2007(UTC)
Viestejä: 96

Mul on tollanen meostar ku lohensoutajalla. kolmatta kautta sillä mettästän ja oon ollu tyytyväinen. Kymmenen hirvieläitä on tullu sen avulla tiputettuu ja useampia kattellu hamärissä. Tyytyväinen olen ollu. Säädettävä punapiste on ihan ehdoton kapistus hämäräkytiksellä, valitset sitte minkä kiikarin tahansa. Ite olen hankkimassa kakkosaseen päälle Bushnell Trophy 3-12x56 w/IR :n Tosin oli päässy loppumaan maahantuojalta viikko parisitten.

/www.normark.fi/index.php?page=16&cid=179&pid=259
Ihan mielenkiinnosta
#11 Lähetetty : pe, marras 28 2008 13:51:40(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 57

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Vertaappa sitä trophya sitten meoptaan kun saat sen, ja kirjoita kokemukset tänne.
Moose Man
#12 Lähetetty : ma, joulu 1 2008 00:34:56(UTC)
Moose Man


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 9.9.2008(UTC)
Viestejä: 96

Alkuperäinen kirjoittaja: "lohensoutajat" Siirry lainattuun viestiin
Oli metsästäjä lehdessä, missä meopta pärjäsi testin mukaan hyvin.


Täytyy hieman oikaista... Kyseessähän ei ollut testi vaan schmidt & benderin kustantama mainos... Asia ollut tiedossa jo kyseisen "testin" ilmestyttyä... Ja jos muuten ei tunnu meitin höpinät pitävän kutiansa niin lukaskaapa uusin metsästäjä lehti ja avatkaa se sivultta 66. Siellä sivun ylälaidassa on otsikko "täsmennys" sen luettuanne varmaan jo uskottekin kyseessä olleen mainoksen... Itse en henk:kohtaisesti menisi ostelemaan mainosten perusteella putkia pyssyn päälle vaan kokemusten ja testien perusteella joihin voisi vaikka vähän uskoakkin... Armeijan tark-ampujien kivääreissä on tullut nähtyä zeissiä,svaroa ja docteria... omista löytyy leupold ja docter... Kuten tuossa ennemmin joku jo kehoitti menemään paikan päälle niitä vertailemaan olen siinä samaa mieltä mutta,se että niillä alkaa sisällä tiirailla ei anna mielestäni parasta mahdollista erotusta putkien välille. Itse menisin mieluummin pihalle myyjän kanssa niitä vertailemaan. Sillä päästään jo enempi lähelle sitä tilannetta missä kiikari tulee palvelemaan eli ulkona ja siellä voidaan sitten räpytellä ja vertailla näitä ehdokkaita keskenään aivan rauhassa siihen saakka kunnes erot on tuleva ostaja tehnyt/havainnut...


[signature]Old Hunters Never Die... They Just Stay Loaded !!!!![/signature]
abcd
#13 Lähetetty : ma, joulu 1 2008 15:07:14(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 57

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Alkuperäinen kirjoittaja: "Moose Man" Siirry lainattuun viestiin
Kyseessähän ei ollut testi vaan schmidt & benderin kustantama mainos... Asia ollut tiedossa jo kyseisen "testin" ilmestyttyä... Ja jos muuten ei tunnu meitin höpinät pitävän kutiansa niin lukaskaapa uusin metsästäjä lehti ja avatkaa se sivultta 66. Siellä sivun ylälaidassa on otsikko "täsmennys" sen luettuanne varmaan jo uskottekin kyseessä olleen mainoksen...


Eikös se koko M******äjä ole E*****tin mainoslehti? ; ) Ei tule juuri edes luettua nykyään moista "lehteä". Jahti on noista "järjestölehdistä" se selvästi parempi, jossa on usein mielenkiintoistakin asiaa, ja yleensä tulee luettua aika tarkkaan.
ihmettelijä
#14 Lähetetty : ma, joulu 1 2008 16:14:13(UTC)
ihmettelijä


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 24.11.2007(UTC)
Viestejä: 1,043

m&k 3/08 ja 6/08 sisältävät aimo paketin juuri kyseisistä putkista. mielenkiintoista luettavaa. kärkinimet jo arvaa...
Zeiss
#15 Lähetetty : ma, joulu 1 2008 16:41:49(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 57

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Itellä on ollu Shirtstone 1,5-6x42, Tikka 3-12x56, Docter 3-12x56 ja nyt sitten ostin itelle Zeiss Victory Diavari 3-12x56. Zeiss pesee noi shirstonet ja tikat mennen tullen niin kuvan laadussa kuin hämäräkyttäyksessäkin. Mutta docterin kanssa sit ollaan jo hieman tasaväkisempiä.
Meoptisti
#16 Lähetetty : ti, joulu 2 2008 22:34:30(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 57

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
1,5-6x42 kiikareista kokemuksia siten, että itsellä Meopta ja velimiehillä Docterit. Käytännön eroja niin vähän, että sama kumman valitsisi. Molemmat hyviä omassa hintaluokassaan. Ja noista tuo Meopta vielä rasittaa kukkaroa vähemmän.
Moose Man
#17 Lähetetty : ma, joulu 15 2008 21:30:29(UTC)
Moose Man


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 9.9.2008(UTC)
Viestejä: 96

Alkuperäinen kirjoittaja: "abcd" Siirry lainattuun viestiin
Alkuperäinen kirjoittaja: "Moose Man" Siirry lainattuun viestiin
Kyseessähän ei ollut testi vaan schmidt & benderin kustantama mainos... Asia ollut tiedossa jo kyseisen "testin" ilmestyttyä... Ja jos muuten ei tunnu meitin höpinät pitävän kutiansa niin lukaskaapa uusin metsästäjä lehti ja avatkaa se sivultta 66. Siellä sivun ylälaidassa on otsikko "täsmennys" sen luettuanne varmaan jo uskottekin kyseessä olleen mainoksen...


Eikös se koko M******äjä ole E*****tin mainoslehti? ; ) Ei tule juuri edes luettua nykyään moista "lehteä". Jahti on noista "järjestölehdistä" se selvästi parempi, jossa on usein mielenkiintoistakin asiaa, ja yleensä tulee luettua aika tarkkaan.


Joo... Nykyään ei taida enään saada mistään "mainosvapaata" julkaisua...


[signature]Old Hunters Never Die... They Just Stay Loaded !!!!![/signature]
Moose Man
#18 Lähetetty : ma, joulu 15 2008 21:32:53(UTC)
Moose Man


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 9.9.2008(UTC)
Viestejä: 96

Alkuperäinen kirjoittaja: "Meoptisti" Siirry lainattuun viestiin
1,5-6x42 kiikareista kokemuksia siten, että itsellä Meopta ja velimiehillä Docterit. Käytännön eroja niin vähän, että sama kumman valitsisi. Molemmat hyviä omassa hintaluokassaan. Ja noista tuo Meopta vielä rasittaa kukkaroa vähemmän.


Tämän mielipiteen kanssa on helppo olla samaa mieltä...

[signature]Old Hunters Never Die... They Just Stay Loaded !!!!![/signature]
kyyhkyntappaja
#19 Lähetetty : ti, joulu 16 2008 00:48:05(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 57

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Molemmat hyviä merkkejä. Laatu kiikareita ovat.
Molemmista läpi katsoin mutta pikakatseelta en hirveitä eroja huomannut.

Päädyin Docteriin koska luin siitä paljon kehuja.

Itse tyytyväinen Docteriin, mutta SWAROVSKI oli aivan eri sarjassa. Taisi olla malli SWAROVSKI Z6 mistä läpi katsoin, jos oikeen muistan. Hinta vaan oli hiukan liikaa tarpeeseeni nähden.
Docter
#20 Lähetetty : ti, joulu 16 2008 20:26:57(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 57

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
En nyt ala mainostamaan mutta mulla voisi olla myytävänä erittäin hyvä kuntoinen Docter VZF 8-25*50/R kiikaritähtäin.On melkoisen laadukas tähtäin omassa hintaluokassaan.
Rss-syöte 
Käyttäjät lukemassa tätä aihetta
Vieras
2 Sivut12>
Siirry alueelle  
Et voi aloittaa uutta aihetta tällä alueella.
Et voi voi vastata viesteihin tällä alueella.
Et voi poistaa omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi muokata omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi aloittaa äänestystä tällä alueella.
Et voi äänestää äänestyksissä tällä alueella.