Tervetuloa! Ottaaksesi kaikki ominaisuudet käyttöön ole hyvä ja Kirjaudu tai Rekisteröidy.

Huomautus

Icon
Error

Juha
#1 Lähetetty : su, heinä 20 2008 06:05:46(UTC)
Vieras

Taso: Vieras

Ryhmät: Guests

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
monenko aikaan teistä on parasaika suunnista kuura aamulla suolle mihin teeret tulevat,kertokaahan millä aseilla,onko houkutuslintuj Jne...:D
Sponsori
hemmo
#2 Lähetetty : su, heinä 20 2008 11:35:14(UTC)
Vieras

auringonnousun aikaan.
Juha
#3 Lähetetty : su, heinä 20 2008 19:49:03(UTC)
Vieras

Alkuperäinen kirjoittaja: "hemmo" Siirry lainattuun viestiin
auringonnousun aikaan.

nonni sie oot ainakin oikeaan aikaan liikkeellä
ihmettelijä
#4 Lähetetty : ma, heinä 21 2008 20:03:21(UTC)
ihmettelijä

Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered

omilla metsämailla käyn parissa paikassa aamupassissa. toinen on pellon kupeessa oleva haapa-kuusi tyssykkä ja toinen avosuon kupeella oleva saareke. tuonne olen mennyt ennen auringon nousua ja pistänyt kiväärin tuliasemaan ja ryhtynyt aamupalan syöntiin kahvin kera. yleensä kun aurinko on metsänrajan juuri ylittänyt alkaa liike. riippuen aamusta ja syksyn ajankohdasta lentelevät teeret muutamasta minuutista aina puoleen päivään saakka. kuvat 30 metrin päähän ukosta joko männynkäppyrään tai peltoon haulikkoa varten. joskus tulee kuville ja joskus latvaan etemmäksi. siinä voi sitten miettiä että tiputtaako vai antaako soida. ilman kuvia kun olen istunut niin en ole yleensä sitä ensimmäistä pudottanut. mukava hörppiä kahvia ja kuunnella pulinaa. kuvia ei tarvitse jos tietää missä yleensä istuskelevat puissa tai tulevat suolle soimaan. joskus tosin saa juoda kahvinsa rauhassa kun ei kuulu tappelijoita..
Juha
#5 Lähetetty : ti, heinä 22 2008 09:52:07(UTC)
Vieras

Alkuperäinen kirjoittaja: "ihmettelijä" Siirry lainattuun viestiin
omilla metsämailla käyn parissa paikassa aamupassissa. toinen on pellon kupeessa oleva haapa-kuusi tyssykkä ja toinen avosuon kupeella oleva saareke. tuonne olen mennyt ennen auringon nousua ja pistänyt kiväärin tuliasemaan ja ryhtynyt aamupalan syöntiin kahvin kera. yleensä kun aurinko on metsänrajan juuri ylittänyt alkaa liike. riippuen aamusta ja syksyn ajankohdasta lentelevät teeret muutamasta minuutista aina puoleen päivään saakka. kuvat 30 metrin päähän ukosta joko männynkäppyrään tai peltoon haulikkoa varten. joskus tulee kuville ja joskus latvaan etemmäksi. siinä voi sitten miettiä että tiputtaako vai antaako soida. ilman kuvia kun olen istunut niin en ole yleensä sitä ensimmäistä pudottanut. mukava hörppiä kahvia ja kuunnella pulinaa. kuvia ei tarvitse jos tietää missä yleensä istuskelevat puissa tai tulevat suolle soimaan. joskus tosin saa juoda kahvinsa rauhassa kun ei kuulu tappelijoita..

juu nuin mieki ylleensä teen,vaan ootko ikinä kuhtunu hakkuu aukoille teeriä,kun ne tyyninä syys aamuina sinne lentää: D olen monta teertä ampunu hakkuulle kuhtumalla niitä...
ihmettelijä
#6 Lähetetty : ti, heinä 22 2008 11:42:48(UTC)
ihmettelijä

saman suon reunalla on upm:n iso! aukko ja muutamia keloja. suhisemalla olen saanut myös monia teeriä eräksi. ja mikä parasta, minulla on siinä kivien takana vaki notskipaikka niin voi nuotiolta kivenpäältä kuikistella kukkoja...
toisen paikan lähellä on hyvä puolukkainen kankaanpala aukolla ja siinä muutama haapa. se on kanssa varma paikka. muualla kun teeriä hätistelevät niin suhkamalla monesti kääntyy haavoille istumaan.
Juha
#7 Lähetetty : ti, heinä 22 2008 11:55:54(UTC)
Vieras

saman suon reunalla on upm:n iso! aukko ja muutamia keloja. suhisemalla olen saanut myös monia teeriä eräksi. ja mikä parasta, minulla on siinä kivien takana vaki notskipaikka niin voi nuotiolta kivenpäältä kuikistella kukkoja...
toisen paikan lähellä on hyvä puolukkainen kankaanpala aukolla ja siinä muutama haapa. se on kanssa varma paikka. muualla kun teeriä hätistelevät niin suhkamalla monesti kääntyy haavoille istumaan.

ja siitä sitte kiväärillä näpsiä teeriä reppuun:D
ihmettelijä
#8 Lähetetty : ti, heinä 22 2008 13:08:26(UTC)
ihmettelijä

aivan oikein ymmärsit. nuissa hommissa vaan pitää maltti olla mukana. itse en ammu kuin teeren reissua kohti. varsinkin soidinpaikalta ei kannata kaikkia valtakukkoja napsia koska jos niitä ei ole ei soidintakaan ole seuraavana keväänä ja sitten ei kyllä seuraavana syksynäkään..tuossa on se hyvä puoli että voi harjoittaa ns. valikoivaa metsästystä ja haavakkoja ei tule jos mies malttaa ja ase käy tarkasti. lisäksi voi kameralla sohia mielin määrin ja rauhoittua tulille nauttimaan kuulaasta syysaamusta
väkä
#9 Lähetetty : ti, heinä 22 2008 13:17:53(UTC)
Vieras

oletteko kaupoista löytäneet hyviä kangasteeriä. ostin muutaman mutta ne on harakan kokoisia ja muutenki neliön muotoisia. vai onko sillä koolla väliä. entä kannattaako linnut viedä jo illala puun latvoihin niin ovat valmiina kun tulee aamupaskalle.
Juha
#10 Lähetetty : ti, heinä 22 2008 15:55:35(UTC)
Vieras

Alkuperäinen kirjoittaja: "väkä" Siirry lainattuun viestiin
oletteko kaupoista löytäneet hyviä kangasteeriä. ostin muutaman mutta ne on harakan kokoisia ja muutenki neliön muotoisia. vai onko sillä koolla väliä. entä kannattaako linnut viedä jo illala puun latvoihin niin ovat valmiina kun tulee aamupaskalle.

me ommeltiin ite: D
Juha
#11 Lähetetty : ti, heinä 22 2008 15:59:41(UTC)
Vieras

Alkuperäinen kirjoittaja: "Juha" Siirry lainattuun viestiin
Alkuperäinen kirjoittaja: "väkä" Siirry lainattuun viestiin

me ommeltiin ite: D

no yleensä mennään ennen auringon nousua suolle laittelemaan kuvat ja passi paikka ja sitte ku aurinko alkaa nousemaan alkaa puhaltelemaan ja oottaa kärsivällisesti tuleeko ampuma hollille: Dja jos itse valmistaa kangas teeren sillä ei saa olla pitkä kaula koska muut luulee että se on varuillaan niin ne eivät laskeudu kuville;D
Juha
#12 Lähetetty : ti, heinä 22 2008 16:02:41(UTC)
Vieras

aivan oikein ymmärsit. nuissa hommissa vaan pitää maltti olla mukana. itse en ammu kuin teeren reissua kohti. varsinkin soidinpaikalta ei kannata kaikkia valtakukkoja napsia koska jos niitä ei ole ei soidintakaan ole seuraavana keväänä ja sitten ei kyllä seuraavana syksynäkään..tuossa on se hyvä puoli että voi harjoittaa ns. valikoivaa metsästystä ja haavakkoja ei tule jos mies malttaa ja ase käy tarkasti. lisäksi voi kameralla sohia mielin määrin ja rauhoittua tulille nauttimaan kuulaasta syysaamusta

en minäkään ammu enintään kun 2 teertä reissua kohden ja yritän poimia joukosta nuoria kukkoja,ja ei saalis ole tärkeä vaan että saa seurata luonnon kulkua: Dsitä paitsi pakkasaamuissa on oma tunnelma..
nuori metästäjä
#13 Lähetetty : ke, tammi 19 2011 22:40:10(UTC)
Vieras

itse lähden aina alku syksystä nevalle kyttää mään jossain 6 aikaan ja loppu syksystä kun on jo kuuraa niin siinä 7-8 aikaan. isken aina muutaman teeren kuvan puuhun ja alan houkuttelemaan teeriä. vähän ajan päästä teeret alkavat lentelemään nevan laidassa ja uskaltautuvat kuville keskelle nevaa. amun yleensä vain nuoria yksilöitä ja 3 enintään vaikka olisi mahdollisuus useampaankin. naaraita en ammu ollenkaan vaikka ihan viereen tulooki. joten kannattaa siinä ennen auringon nousua olla jo passissa :)
Rss-syöte 
Käyttäjät lukemassa tätä aihetta
Vieras
Siirry alueelle  
Et voi aloittaa uutta aihetta tällä alueella.
Et voi voi vastata viesteihin tällä alueella.
Et voi poistaa omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi muokata omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi aloittaa äänestystä tällä alueella.
Et voi äänestää äänestyksissä tällä alueella.