Tervetuloa! Ottaaksesi kaikki ominaisuudet käyttöön ole hyvä ja Kirjaudu tai Rekisteröidy.

Huomautus

Icon
Error

2 Sivut12>
hörtsymhei
#1 Lähetetty : ke, helmi 27 2008 19:28:45(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
panokset sais olla aika halpoja helposti saatavia ja sanokaa mitä paukkuja käytätte (valmistus tehdas)
Sponsori
voi vittu
#2 Lähetetty : ke, helmi 27 2008 19:33:24(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
eikö näitä aiheita ole vielä tarpeeksi. jokaisessa keskustelusivuilla on paljo juttuja kyseisestä asiasta.
Jarski
#3 Lähetetty : ke, helmi 27 2008 23:14:23(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Juu täst aihees on keskusteltu aikas paljon viime aikoina
tundra
#4 Lähetetty : to, helmi 28 2008 16:11:10(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
No osta vaikka 6,5x55. Sillä sitten pärjäät muunkin riistan kanssa noin about ainakin vissiin...
308!
#5 Lähetetty : to, helmi 28 2008 21:03:28(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Alkuperäinen kirjoittaja: "tundra " Siirry lainattuun viestiin
No osta vaikka 6,5x55. Sillä sitten pärjäät muunkin riistan kanssa noin about ainakin vissiin...


308!
sakosako
#6 Lähetetty : pe, helmi 29 2008 15:19:38(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Kannattaa lukaista tuo gunhunterin aloittama keskustelu läpi
miksi
#7 Lähetetty : pe, helmi 29 2008 20:40:44(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Alkuperäinen kirjoittaja: "308!" Siirry lainattuun viestiin
Alkuperäinen kirjoittaja: "tundra " Siirry lainattuun viestiin
No osta vaikka 6,5x55. Sillä sitten pärjäät muunkin riistan kanssa noin about ainakin vissiin...


308!


miksi 308. se on jokapaikassa huono ja siksi se kai on yleiskaliberi. eikö 30-06 olisi parempi. vaikka ei sekään hyvä ole. jos itse lataa panoksia niin ottaisin 7mm rem mag.
ihmettelijä
#8 Lähetetty : su, maalis 2 2008 18:27:53(UTC)
ihmettelijä


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 24.11.2007(UTC)
Viestejä: 1,043

anteeksi nenäkkyyteni mutta...kerro 4 syytä miksi 7mm rem. mag. on parempi kuin 308. liekkö mamme ampuma ja metsästäjäkunta tehneet emämunan kun monella on ko. ase....montako lintua olet sortanut tuolla?
kerronko
#9 Lähetetty : su, maalis 2 2008 19:51:50(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Alkuperäinen kirjoittaja: "ihmettelijä" Siirry lainattuun viestiin
anteeksi nenäkkyyteni mutta...kerro 4 syytä miksi 7mm rem. mag. on parempi kuin 308. liekkö mamme ampuma ja metsästäjäkunta tehneet emämunan kun monella on ko. ase....montako lintua olet sortanut tuolla?


7mm lentorata on huomattavasti suorempi kuin 308.
7mm saa tehokkaamman hirvipanoksen.

308 lentorata ei ole hyvä lintuhommiin.
ja hirvelle sille ei saa kuin kaariluoteja.

on monia parempia kuin 308 joilla voi ampua linnusta hirveen. oikeastaan en huonompaa edes tiedä kuin 308. tai ehkä 45/70
ihmettelijä
#10 Lähetetty : su, maalis 2 2008 23:48:13(UTC)
ihmettelijä


Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered
Liittynyt: 24.11.2007(UTC)
Viestejä: 1,043

montako lintua tai hirveä olet 7mm ampunut?minulla on aikass iso nippu minkä olen 08 sortanut ja ei ole tuo lentorata tullut esteeksi. netistä lukemalla amerikkalisia snaipperisivustoja ei saa oikiaa kuvaa. lähes 1000m/s lentävä kuula ei ole rintalinnulle sovelias.vaikka mitä väität. lentorata....ei sitä teertä tarvii 500 metriin ampua. oottaa että paikka tulee 200 metriin. paitsi että jos ei ole lintuja ja pitää ampua silloin kun näkee naapurikunnan puolella..
syitä ja syitä
#11 Lähetetty : ma, maalis 3 2008 01:12:57(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
ei niitä syitä tarvi olla kuin 1 jos se on hyvä. moni kaliberi hakkaa surkean 308:n kevyesti. oli se ase sitten 30-06, 7mm rem mag, 6,5x55, kerroppas vaikka yksi asia jonka 308 tekee lintuhommissa paremmin kuin nuo. ja hirvijahdissa 308 on viellä huonompi. kerrotko minkä 308 tekee siellä paremmin kuin vaikka 30-06, 300wm, 338wm. ym... 308 et saa edes ladattua kovia lähtöjä kuin jollekki kevyelle reikäpäälle ja se ei metsästykseen sovi ollenkaan. 30-06 saa pikkuisen kovemmat lähdöt painavalle luodille mutta ei sekään hurjaksi yllä mutta parempi kuitenki kuin vanhojen pierujen suosima 308win.
mike91
#12 Lähetetty : ma, maalis 3 2008 01:38:06(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
oootteko koskaan aatellu että mitä kovemmat lähdöt, sitä pahemmin luoti repii, 308 repii läheltä ammuttuna helkutisti(varsinkin luu osumasta) ja lyö paineella veri ''hyytelön'' isolle alalle, 30-06 on vielä kovemmat lähdöt ja tekee vielä pahempaa jälkeä ja 300win magnumista puhumattakaan jossa on jo lähöt reilusti päälle 1000m/s.
7 mm rem mag on kans melkosen kovat lähöt ja repii lintua, 308 on kaaripyssy, siitä ei pääse mihinkään, ite en sillä oo vielä lintua ampunu, ensi syksynä luultavasti rupean sitä lintumetällä kulettaan,hirvimetällä oon sen kanssa kulkenu ja luodin kaarevasta lentoradasta ei ole ollut mitään haittaa, 100m on kohistettu ja monesti hirveä on ammuttava passimiehen juoksuun jolloin ei 200m enää kannata yrittääkkään koska ennakon otto on jo mahdotonta, kyytäyksessä voi ampua kauemmas mutta siihenkään ei vielä vaikuta luodin kaareva lentorata, oikein pitkälle matkalle ampuu pikkusen ylös niin hyvin osuu.
Kokovaippa luodilla ei lentorata ole läheskään niin kaareva kuin puolivaipalla joten noin 5-10 cm kohistaa yli 100metrille niin ampuu hyvin vielä reiluun 200metriin lintua
mike91
#13 Lähetetty : ma, maalis 3 2008 01:38:41(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
empä oo ikinä vielä kirjottanu noin paljo tekstiä kerralla
repimisestä
#14 Lähetetty : ma, maalis 3 2008 14:28:43(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
kyllä nopea ase voi repiä mutta ei enää 100m jälkeen ja sen alle ei lintua ammuta ikinä. kerran ammuin pyyn n30-40m matkaan 308lla ja panos oli itse ladattu reikäpää ja ei yhtään rpiny lintua. ihan kokonaan pystyi syömään. jos pelkkä linnustus on kyseessä eikä haaveita hirvijahtiin niin unohda 308 ja laita vaikka 243.
mike91
#15 Lähetetty : ma, maalis 3 2008 14:32:08(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
linnulle 243(kalliita paukkuja), 222rem, 223 rem jne. 308 käy ihan hyvin myös, kokemusta linnusteksestas ei tosiaan vielä ole mutta mitä oon radalla amounu niin pitäs vielä 200m ampua hyvästi
kalliita??
#16 Lähetetty : ma, maalis 3 2008 23:02:31(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Alkuperäinen kirjoittaja: "mike91" Siirry lainattuun viestiin
linnulle 243(kalliita paukkuja), 222rem, 223 rem jne. 308 käy ihan hyvin myös, kokemusta linnusteksestas ei tosiaan vielä ole mutta mitä oon radalla amounu niin pitäs vielä 200m ampua hyvästi


mikä niissä 243 panoksissa on niin kallista. jos vuodessa menee 40 panosta joka on lintupyssylle paljon se tekee panoskuluihin 20e. jos siitä tulee konkurssi niin kannattaa lopettaa koko harrastus. sama menee jos ostaa baarissa 4 paukkua.
!
#17 Lähetetty : ma, maalis 3 2008 23:41:30(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Alkuperäinen kirjoittaja: "miksi" Siirry lainattuun viestiin
Alkuperäinen kirjoittaja: "308!" Siirry lainattuun viestiin
Alkuperäinen kirjoittaja: "tundra " Siirry lainattuun viestiin
No osta vaikka 6,5x55. Sillä sitten pärjäät muunkin riistan kanssa noin about ainakin vissiin...


308!


miksi 308. se on jokapaikassa huono ja siksi se kai on yleiskaliberi. eikö 30-06 olisi parempi. vaikka ei sekään hyvä ole. jos itse lataa panoksia niin ottaisin 7mm rem mag.


sanoppa missä suomalaisessa metsästyksessä 308 win olisi huono! paras se ei ole mutta ei huonokaan
!
#18 Lähetetty : ma, maalis 3 2008 23:43:55(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Alkuperäinen kirjoittaja: "kerronko" Siirry lainattuun viestiin
Alkuperäinen kirjoittaja: "ihmettelijä" Siirry lainattuun viestiin
anteeksi nenäkkyyteni mutta...kerro 4 syytä miksi 7mm rem. mag. on parempi kuin 308. liekkö mamme ampuma ja metsästäjäkunta tehneet emämunan kun monella on ko. ase....montako lintua olet sortanut tuolla?


7mm lentorata on huomattavasti suorempi kuin 308.
7mm saa tehokkaamman hirvipanoksen.

308 lentorata ei ole hyvä lintuhommiin.
ja hirvelle sille ei saa kuin kaariluoteja.

on monia parempia kuin 308 joilla voi ampua linnusta hirveen. oikeastaan en huonompaa edes tiedä kuin 308. tai ehkä 45/70


se lentorata ei haittaa jos osaa arvioida etäisyyksiä ja lataa oikean laisen paukun. Lapuan 6,5g luoti ladattuna 1000m/s on kyllä varsin suora lentoratainen....
308 löytää kaupan hyllyltä parempia aseita kuin 7mm remiin yleisesti

!
#19 Lähetetty : ma, maalis 3 2008 23:46:19(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Alkuperäinen kirjoittaja: "kalliita??" Siirry lainattuun viestiin
Alkuperäinen kirjoittaja: "mike91" Siirry lainattuun viestiin
linnulle 243(kalliita paukkuja), 222rem, 223 rem jne. 308 käy ihan hyvin myös, kokemusta linnusteksestas ei tosiaan vielä ole mutta mitä oon radalla amounu niin pitäs vielä 200m ampua hyvästi


mikä niissä 243 panoksissa on niin kallista. jos vuodessa menee 40 panosta joka on lintupyssylle paljon se tekee panoskuluihin 20e. jos siitä tulee konkurssi niin kannattaa lopettaa koko harrastus. sama menee jos ostaa baarissa 4 paukkua.



kyllä sitä nyt vähän enemmän pitäisi vuodessa ampua jotta taidot pysyy
tarviiko
#20 Lähetetty : ma, maalis 3 2008 23:50:24(UTC)
Vieras


Taso: Vieras

Ryhmät: Guests
Liittynyt: 14.5.2013(UTC)
Viestejä: 58

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
itse en ammu kuin 5 laukausta radalla kun tarkista onko kiikari liikkunu. ei tuelta ampuminen kummoista harjoitusta tarvi jos sen osaa. meinaatko ampua 6,5g reikäpäällä lintua?. se on todella huono siihen. 308 ei tee mitään hyvin. kerroppas sinä mitä 308 tekee paremmin kuin 30-06. tai se mainittu 7mm rem mag. yksi asia riittää.
Rss-syöte 
Käyttäjät lukemassa tätä aihetta
Vieras
2 Sivut12>
Siirry alueelle  
Et voi aloittaa uutta aihetta tällä alueella.
Et voi voi vastata viesteihin tällä alueella.
Et voi poistaa omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi muokata omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi aloittaa äänestystä tällä alueella.
Et voi äänestää äänestyksissä tällä alueella.