Tervetuloa! Ottaaksesi kaikki ominaisuudet käyttöön ole hyvä ja Kirjaudu tai Rekisteröidy.

Huomautus

Icon
Error

Chipper
#1 Lähetetty : la, kesä 1 2013 14:17:33(UTC)
Chipper

Taso: Keltanokka

Ryhmät: Registered

Terve,

Olen ajatellut ostaa uuden ilmakiväärin vanhojen tilalle. Hakusessa olisi noin 200-500e maksava ilmakivääri ja siihen tarvittavat lisälaitteet (max.200e).

Mitä tässä olen lueskellut, niin ilmeisesti Hatsan valmistaisi ihan päteviä ja hinta/laatu suhteeltaan hyviä tussareita. Löytyisikö täältä joku joka osaisi asiallisesti ja perustellen antaa amatöörille vinkkejä?

Lähinnä olen tutustunut tuohon Hatsanin at 44-10 mallistoon, joka hinnan puolesta osuisi budjettiini. En halua ostaa käytettyä pyssyä, koska en osaa arvioida aseen kuntoa/arvoa ollenkaan. Tutkaillut lähinnä http://www.sissos.fi/ ja http://www.air-rifles.eu/ kauppoja ja niiden valikoimia.

Tuntuisi, että ulkomailta tilaaminen olisi ainakin kustannustehokasta.

Aseen käyttötarkoitus on ammuskella mökillä tölkkejä, pulloja ja maalitauluja. Pidempien etäisyyksien ammuskelu ei ole tontin puolesta ongelma, joten tämän takia tuollainen "vähän" tehokkaampi tussari hakusessa.

Ps. Vastatkaa asiallisesti ja perustelkaa vastauksenne. Hatsan ei siis ole mitenkään lukkoon lyöty. Kiitos.
Sponsori
CapriceClassic
#2 Lähetetty : su, kesä 23 2013 09:55:21(UTC)
CapriceClassic

Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered

Moi!

Tuohon hakemaasi hintaluokkaan suosittelisin ehdottomasti tuollaista "kaasumäntä" toimista ilmakivääriä.

Nuo kyseiset aseet ovat siis perus "taittopiippuisia"/alta ladattavia ilmakivääreitä, joissa tuo perus jousi on korvattu tuollaisella "kaasumännällä".

Tuon kyseisen rakenteen etuja/haittoja perinteiseen jousitoimiseen ilmakivääriin verrattuna ovat:

+ Ei "rekyyliä".
+ Kaasumäntä ei kulu/kuoleennu samalla tavalla kuin jousi.
+ Huomattavasti hiljaisempi ääni kuin jousitoimisissa.

- Yleensä hieman tehottomampia kuin saman hintaluokan jousitoimiset (mutta tämä ero tasoittuu mitä enemmän ammutaan kaasumännän hyväksi).

- Hinta (kalliimpi kuin jousitoiminen mutta halvempi kuin paine-ilmakivääri)

Itse omistan tuollaisen Hatsan AT-44-10W mallisen paineilmakiväärin kaliiperissa .22, ja aseessa itsessään ei sinällään ole mitään vikaa, mutta etenkin tuollaisessa "mökkikäytössä", on tullut monta kertaa todettua, että tuo laite on hauska tasan niin kauan kuin tuossa säiliössä riittää tuota painetta ---> Tuota säiliötä kun ei ihan oikeasti viitsi pumpata täyteen kovin monta kertaa illassa....

Eli monestikin eniten noilla mökkireissuilla on tullut ammuttua ihan perus taittopiippu/jousitoimisella Hatsan Mod 125 Sniper .25cal taittopiipulla.

Ja mitä noihin asesuosituksiin tulee, niin itse katselisin seuraavia:

- Benjamin Trail NP XL:
http://www.airgunweb.com...erpoint-3-9x40-ao-scope/ (kaasumäntä kivääri jota saa Suomesta alle 400e)

- Hatsan AT-44 (paineilma kivääri jota ajattelit itsekin, ja tätä saa nykyään kohtuulliseen hintaan koska uusi BT- sarja on julkaistu).

Ja vaikka nuo ulkomaan hinnat tuntuisivat kuinka houkuttelevilta, niin ensin kannattaa ottaa selvää noista Suomen Postin = Itellan säännöistä...

Eli kiitos jonkun hyysäri lain, niin Posti/Itella ei nykyään enään kuljeta MITÄÄN aseisiin/ilma-aseisiin liittyvää materiaalia, joten jos haluat tilata noita ilma-aseita ulkomailta, niin varaudu siihen että jos käytät Itellaa/Postia, niin ainut mahdollisuus on noutaa tuo ilmakko Helsinki/Vantaan tullipostista.

Rss-syöte 
Käyttäjät lukemassa tätä aihetta
Vieras
Siirry alueelle  
Et voi aloittaa uutta aihetta tällä alueella.
Et voi voi vastata viesteihin tällä alueella.
Et voi poistaa omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi muokata omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi aloittaa äänestystä tällä alueella.
Et voi äänestää äänestyksissä tällä alueella.