Tervetuloa! Ottaaksesi kaikki ominaisuudet käyttöön ole hyvä ja Kirjaudu tai Rekisteröidy.

Huomautus

Icon
Error

Minn Kota
#1 Lähetetty : pe, kesä 4 2010 13:05:08(UTC)
Vieras

Taso: Vieras

Ryhmät: Guests

Lehdissä ym. muualla näkee monenlaisia ”virityksiä”, joilla akku on veneessä kytketty sähköperämoottoriin. Olen esitellyt blogissani oman ratkaisuni, joka on osoittautunut erittäin toimivaksi.

http://oulun1.blogspot.c...6/sahkoperamoottori.html
Sponsori
Ari Manninen
#2 Lähetetty : pe, kesä 4 2010 13:44:57(UTC)
Ari Manninen

Taso: Tehokäyttäjä

Ryhmät: Registered, Administrators
Mies
Suomi

Pätevän näköinen ja hyvin toteutettu järjestely, jota kannattaa jäljitellä. Itse joudun kuitenkin kuljettamaan akkua kodin ja venepaikan välillä, joten minulle on tärkeintä akun hyvä kantokahva ja nopea irrotettavuus. Pidän akkua suojakotelossaan joko keski- tai takatuhdon alla.

Samassa yhteydessä voisin korostaa, että lyijyakkua (edes vapaa-ajan sellaista) ei kannata ajaa jatkuvasti tyhjäksi. Itse onnistuin sillä tavalla pilaamaan uuden akun kahdessa vuodessa ja alle 50 latauskerralla. Pura vapaa-ajanakkua korkeintaan 75 % ja tavallista käynnistysakkua vain 50 % ja lataa heti täyteen varaukseen.

Minulla on 75 ampeeritunnin vapaa-ajanakku, jota käytän nyt kerralla korkeintaan 5 tuntia, kun moottori ottaa 9 ampeerin virtaa. Akusta purkautuu siten noin 45 Ah eli 60 % maksimivarauksesta. Toivottavasti akku kestää tällä tavalla pidempään kuin edeltäjänsä.
Minn Kota
#3 Lähetetty : to, loka 7 2010 11:35:18(UTC)
Vieras

Kauden päätyttyä purin kytkennän ja otin muutaman lisäkuvan, joita voi tarkastella samassa kirjoituksessa.
Satunnaiskalastaja
#4 Lähetetty : ke, helmi 23 2011 16:30:41(UTC)
Vieras

Jos kaikuluotain on samoissa sähköissä niin luotaimen jännitenäytöstä voi lukea akun varaustilan. Lyijyakun lepojännite on 50% varauksella 12,12 V ja 25% varauksella 11,82 V. Akku asettuu lähelle lepojännitettä muutamassa minuutissa isompien virtasyöppöjen (moottori, valot) poiskytkemisen jälkeen. Toki se kaiku vielä syö virtaa, mutta niin vähän ettei paljoa vaikuta.

Itsellä vähän samantapainen järjestely, pikkuveneen keulassa 2 kpl 72 AH:n vapaa-ajan akkuja, pikaliittimet napoihin ja 16 neliömillin kaapeli. Sain jostain hyvän varovinkin jättää nuo kaapelin päät, joissa siis on liittimet tosta akkua varten, eri mittaisiksi. Tämä vähentää oikosulun vaaraa silloin kun vain tonen akku on kytkettynä. Lisäksi suosittelen laturiksi monivaiheista laturia, ovat nykyään sen verran älykkäitä että voi vaikka jättää latauksen päälle talven ylitse. Osaavat sekä kunnostus-, perus-, ja ylläpitolataamisen automaattisesti.
Poertrollingmotor
#5 Lähetetty : ti, heinä 24 2012 12:08:53(UTC)
Poertrollingmotor

Taso: Keltanokka

Ryhmät: Registered

katsokaa tätä sivustolla: POER Sähköperämoottori POER Electric Trolling Motor ,Sähköperämoottori Kiina valmistaja

http://www.poertrollingmotor.com

Käyttäjät lukemassa tätä aihetta
Vieras
Siirry alueelle  
Et voi aloittaa uutta aihetta tällä alueella.
Et voi voi vastata viesteihin tällä alueella.
Et voi poistaa omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi muokata omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi aloittaa äänestystä tällä alueella.
Et voi äänestää äänestyksissä tällä alueella.