Tervetuloa! Ottaaksesi kaikki ominaisuudet käyttöön ole hyvä ja Kirjaudu tai Rekisteröidy.

Huomautus

Icon
Error

3 Sivut123>
Kohta TA luokiteltu
#1 Lähetetty : pe, huhti 30 2010 02:29:30(UTC)
Vieras

Taso: Vieras

Ryhmät: Guests

Kiitettiin: 1 time(s) in 1 post(s)
Teoriakoe käytynä ja kovapanosammunnat jo sen verran pitkällä että uskon käytännönkokeenkin menevän läpi. Kun saan TA statuksen marssin vallesmanniin ja laitan pistooliluvan vetämään. Minkä merkkisen pistoolin kannattais hankkia. Kurssilla olen ampunut laina Glock 17 ja se ei oikein vakuuta. Toimintavarmahan se on mutta ampumaominaisuudet ei niin hyvät.
Millaista kalustoa palstalaisilla on ?

Sponsori
nn
#2 Lähetetty : pe, huhti 30 2010 10:20:46(UTC)
Vieras

cz 75:lla tuli aloiteltua ja ihan hyvä kampe. Riippuu tietenkin mihin luokkaan haluat mennä ja paljonko olet valmis sijoittamaan. Glockiinkin saa parempia laukauskoneistoja jne. itse saan koulutaulu ammunnassa glockilla melkeenpä parhaat tulokset ja onhan siinä se hyväpuoli että jää varmistimen kanssa pelleilyt pois.

Kannattaa tutustua vaikka CZ Model 75 vaikka malli Tactical Sports tai sitten vaikka Heckler & Koch USP 9 mm. Miksei glock? Onhan näitä hyviä vaikka millä mitalla.
rautakoura
#3 Lähetetty : pe, huhti 30 2010 10:57:39(UTC)
Vieras

Mutta myönnän että tämä on minulle tunneasia.
Rannari
#4 Lähetetty : pe, huhti 30 2010 15:51:29(UTC)
Vieras

Alkuperäinen kirjoittaja: "rautakoura" Siirry lainattuun viestiin

Springfield&Armory.45:n sopivuus tähän tarkoitukseen lienee hyvä
-
#5 Lähetetty : pe, huhti 30 2010 16:41:37(UTC)
Vieras

Alkuperäinen kirjoittaja: "Rannari" Siirry lainattuun viestiin

Springfield&Armory.45:n sopivuus tähän tarkoitukseen lienee hyvä

Aika heikko.
Kohta TA luokiteltu
#6 Lähetetty : la, touko 1 2010 01:11:01(UTC)
Vieras

Alkuperäinen kirjoittaja: "nn" Siirry lainattuun viestiin
cz 75:lla tuli aloiteltua ja ihan hyvä kampe. Riippuu tietenkin mihin luokkaan haluat mennä ja paljonko olet valmis sijoittamaan. Glockiinkin saa parempia laukauskoneistoja jne. itse saan koulutaulu ammunnassa glockilla melkeenpä parhaat tulokset ja onhan siinä se hyväpuoli että jää varmistimen kanssa pelleilyt pois.

Kannattaa tutustua vaikka CZ Model 75 vaikka malli Tactical Sports tai sitten vaikka Heckler & Koch USP 9 mm. Miksei glock? Onhan näitä hyviä vaikka millä mitalla.

Produsta olisi tarkoitus aloittaa ja katsoa mihin asti taidot kantaa. Myöhemmin ehkä voisi ajatella muitakin luokkia. Joku kurssikaveri oli päässyt kokeilemaan S&W mp9 prota ( en ihan varma tyyppimerkinnästä ) ja oli kuulemma ollut tasapainoisempi ja paljon helpompi ammuttava kuin kellopeli. Ilmeisesti noita ei vielä suomesta saa ?
rautakoura
#7 Lähetetty : la, touko 1 2010 01:57:46(UTC)
Vieras

Nimim. "-". Sinulla lienee kokemusta Sprinkun omistamisesta ja ampumisesta? Kerro.
wisitoor
#8 Lähetetty : la, touko 1 2010 12:20:41(UTC)
Vieras

Alkuperäinen kirjoittaja: "Kohta TA luokiteltu" Siirry lainattuun viestiin
Alkuperäinen kirjoittaja: "nn" Siirry lainattuun viestiin

Produsta olisi tarkoitus aloittaa ja katsoa mihin asti taidot kantaa. Myöhemmin ehkä voisi ajatella muitakin luokkia. Joku kurssikaveri oli päässyt kokeilemaan S&W mp9 prota ( en ihan varma tyyppimerkinnästä ) ja oli kuulemma ollut tasapainoisempi ja paljon helpompi ammuttava kuin kellopeli. Ilmeisesti noita ei vielä suomesta saa ?

Taitaa nuo S&W:n tuotteet olla harvinaisempia practikalissa, kuin Glock ja CZ (ja CZ:an kloonit). Eiköhän sekin kerro jo jotain. Asiat ja näkemykset ovat subjektiivisia ja kuulopuheiden perusteella ei kannata jotain kauaskantoista päätöstä tehdä. Katso tilastot millä ammutaan ja kokeile. Ja oikea paikka keskustella asiasta on http://www.toiminta-ampujat.fi/phpBB3/
Itse ammuin aikoinaan Glock:lla ja siihen olin tyytyväinen. Myös monta muuta merkkiä olen testannut. 1911 on kaapissa edelleen ja sillä on hauska ampua, mutta practikaaliin se on jo minusta (huom. subjektiivinen näkemys) vanhanaikainen. Paitsi tietenkään perinne/single stack practikaaliin.

-
#9 Lähetetty : la, touko 1 2010 14:25:16(UTC)
Vieras

Nimim. "-". Sinulla lienee kokemusta Sprinkun omistamisesta ja ampumisesta? Kerro.

Juuri siitä minulla on kokemusta. Aseessa ei mitään vikaa mutta ei sitä practical aseeksi kannata laittaa, 45caliiberia parempi on 9mm varsinkin aloittelijalle ja sprinkun onneton lipaskapasiteetti ei hyvä practicalissa. Myös muilta ominaisuuksiltaan löytyy parempia aseita, kaksitoimiset tai "da-only" niin kuin glockit on tätä päivää.

Itse suosittelen glockia. Tuosta S&W edeltävästä versiosta minulla on kokemusta, en kyllä glockia vaihtaisi iki päivänä, S&W laukaisu oli aivan hirveä glockiin verrattuna ja ei sopinut käteen yhtään. Eikö ne itse jenkitkin suosi mieluummin itävaltalaista?

Varsinkin jos on glockilla opetellut ampumaan on hyvä sitä sillä jatkaa(tai muulla vastaavalla), tämän jälkeen varmistimen käytön totutteleminen saattaa ainakin aloittelijalla viedä aikaa ja turvallisuus ennen kaikkea. Onhan PV:kin siirtymässä kokonaan glockiin joten reserviläisen ykkösase nykyään.
Rannari
#10 Lähetetty : su, touko 2 2010 10:41:39(UTC)
Vieras

Tuossa sarjassa on S ja A .45, tyhmempikin ymmärtää sen
äö
#11 Lähetetty : su, touko 2 2010 12:42:10(UTC)
Vieras

Alkuperäinen kirjoittaja: "Rannari" Siirry lainattuun viestiin
Tuossa sarjassa on S ja A .45, tyhmempikin ymmärtää sen

Tyhmempikin tajuaa olla koskematta 100 vuotta vanhaan pistoolinrämään. Nykyään on saatavissa moninverroin parempia ja ylivoimaisempia aseita. Jatkahan igelgotti siluetin roiskintaa kun ei lupia muuhun tullut.
-
#12 Lähetetty : su, touko 2 2010 12:49:30(UTC)
Vieras

Virolaiset löysi oikean osoitteen coltin 1911 rämille, kun ostivat tilalla H&K pistooleja:

http://www.mil.ee/~fotek/gallery/view_album.php?set_albumName=album171
-
#13 Lähetetty : su, touko 2 2010 12:54:36(UTC)
Vieras

-
#14 Lähetetty : su, touko 2 2010 13:10:53(UTC)
Vieras

-
#15 Lähetetty : su, touko 2 2010 14:02:10(UTC)
Vieras

Vähän glockin virittelystä:

http://www.youtube.com/watch?v=x7bXDDgg9yA
rautakoura
#16 Lähetetty : su, touko 2 2010 15:29:12(UTC)
Vieras

Alkuperäinen kirjoittaja: "-" Siirry lainattuun viestiin
Virolaiset löysi oikean osoitteen coltin 1911 rämille, kun ostivat tilalla H&K pistooleja:

http://www.mil.ee/~fotek/gallery/view_album.php?set_albumName=album171

Suurentele vähän kuvaa ja laske kuinka monta 1911:ta laarista löydät. Kerro meille muillekin.

-
#17 Lähetetty : su, touko 2 2010 15:31:13(UTC)
Vieras

Suurentele vähän kuvaa ja laske kuinka monta 1911:ta laarista löydät. Kerro meille muillekin.

Katsohan kuvat tarkemmin, kyllä niitä siellä näkyy ja aseet oli ampumattomia eli uusia.

"Estonian defence forces destroyed 6000 decommissioned Makarov, TT and Colt pistols, most of them completely unsused.
The destruction of the guns was part of a deal with Heckler & Koch, to be able to buy new H&K pistols with remarkably cheaper price."
-
#18 Lähetetty : su, touko 2 2010 15:34:21(UTC)
Vieras

http://www.mil.ee/~fotek/gallery/view_photo.php?full=1&set_albumName=album171&id=aay
rautakoura
#19 Lähetetty : su, touko 2 2010 15:41:29(UTC)
Vieras

No niinpä näkyy. Oikeassa olet. Voi kyynel tosiaan.
-
#20 Lähetetty : su, touko 2 2010 21:14:41(UTC)
Vieras

Alkuperäinen kirjoittaja: "-" Siirry lainattuun viestiin
kaksitoimiset tai "da-only" niin kuin glockit on tätä päivää.

Niin tuo "da-only" lainausmerkeissä kun en keksinyt miksi tuota glockin toimintatapaa nimittäisi, eihän se kaksitoiminen ole kun ei viritä iskuria liipaisimesta vedettäessä ja kuitenkin joka laukauksella laukaisu on sama.

Mut enivei..

tuo kannatta vilkasta:

http://www.youtube.com/watch?v=x7bXDDgg9yA
Rss-syöte 
Käyttäjät lukemassa tätä aihetta
Vieras
3 Sivut123>
Siirry alueelle  
Et voi aloittaa uutta aihetta tällä alueella.
Et voi voi vastata viesteihin tällä alueella.
Et voi poistaa omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi muokata omia viestejäsi tällä alueella.
Et voi aloittaa äänestystä tällä alueella.
Et voi äänestää äänestyksissä tällä alueella.